GOOGOOSH PIC
GOOGOOSH PIC

GOOGOOSH PIC

کنسرت گوگوش ومهرداد

سالن Air Canada Centre برای سومین بار پذیرای شاه ماهی هنر ، بهترین هنرمند تاریخ ، دیوای ایرانی ها گوگوش عزیز  بود ولی این بار مهرداد آسمانی عزیز نیز با او همراهی می کرد و مهمان مردم تورنتو بود. مردم تورنتو و عده ی زیادی  از نقاط دور ، از آمریکا و اروپا و ایران خود را به تورنتو رسانده بودند   تا لحظاتی از تاریخ را به نظاره بنشینند . به گفته ی ایرانی های تورنتو "گوگوش در Air canada Centre  یک گوگوش دیگر است "

 

قسمتهایی از سالن که برای کنسرت باز بود   تقریبا به طور کامل پر شده بود  و می توان گفت  سالن Sold out بود.

پس از نواختن آهنگ " طلاق"  گوگوش با یک لباس نقره ای زیبا وارد شد و گفت " سلام من به همشهری های عزیز . اجازه بدهید تا کمی آروم بگیرم . شما نمی دانید چه خاطره خوبی دارم زیرا در اولین تجربه حضور خود  بعد از 21 سال در اینجا حضور داشتم . امیدوارم شب آواز خوبی داشته باشید."  گوگوش عزیز پس از این سخنان به اجرای " طلاق " و سپس "مرهم " پرداخت .

 

 

پس از  " مرهم "  گوگوش گفت  : " آلبوم هایی که  در این 2-3 ساله به دستتون رسیده و شنیدید یکی از آهنگهای آخرین خبر به نام اتاق من را اجرا می کنم "  و به زیبایی  و در میان تشویق حضار "اتاق من " را اجرا کرد . و سپس در پاسخ به ابراز احساسات مردم  گفت : "منم دوستون دارم.الهی قربونتون برم. در مدتی که در آمریکا بودم دوست عزیزم مهرداد برای من 3 آلبوم ساخت و مثل کوه پشت من ایستاد من به مهرداد افتخار می کنم و ازش دعوت می کنم به صحنه بیاد" .

در میان تشویق حضار مهرداد وارد شد و به اجرای "  آخرین خبر" پرداختند. پس از آن مهرداد گفت : " هر قدر گوگوش به من لطف داره من فکر می کنم هیچ کاری نکردم. من پشت دختر شما ایستادم" . پس ازاین سخنان گوگوش رفت و مهرداد با اجرای "دیوار یار" به ادامه ی برنامه پرداخت. و پس از دیوار یار گفت : "من سعی می کنم برنامه ی خود را کوتاه کنم تا شما گوگوش را ببینید " .

 پس از برنامه ی مهرداد و تشویق مردم، مهرداد گفت " گوگوش" و گوگوش با یک مانتوی طلایی و شلوار مشکی به اجرای آهوی عشق پرداخت و این آهنگ را به  سایت تاجیکستان تقدیم کرد. و "مخلوق را خواند" و گفت : " اولین دفعه که آمده بودم یادتون هست که تکون نمی خوردم.خجالت می کشیدم" و بعد از آن به اجرای  یک سری آهنگ به صورت Mix  پرداخت. " هجرت  ، دوپنجره ، باور کن ، اون منم ، حرف " . در هنگام اجرای "حرف" سالن یک صدا "حرف" را می خواند به طوریکه در قسمتهای زیادی از آهنگ فقط مردم بودند که می خواندند و گوگوش فقط می رقصید. پس از آن گوگوش گفت : "مهرداد بیا مردم از گرما "

 

پس از حضور مهرداد گوگوش برای تعویض لباس رفت و مهرداد  "سر و ته نوار " را اجرا کرد. و گفت : " این ترانه را 30 سال قبل با شعر شهیار و آهنگ پرویز اتابکی گوگوش خواند و حالا این آهنگ پرویز خان را من تنظیم کردم و با شعر جدید خواندم" و به اجرای "کاردستی" پرداخت و بعد از آن "پاشین پاشین". مهرداد عزیز در قسمتی از برنامه گفت : " اگر برای بار اول بود 50000 نفر هم می آمدند مهم نبود ولی برای  بار سوم دمتون گرم که این جمعیت  اینجا جمع شدید".  پس از برنامه زیبای مهرداد گوگوش بار دیگر با یک لباس کرم قهوه ای با مدل ماهی وارد شد و "گل بی گلدون" را خواند و پس از آن " پل " و گوگوش گفت : "یکی از ترانه های آلبوم جدیدم را اجرا می کنم به نام غزل شیشه ای" و پس از اجرای " غزل شیشه ای " و تشویق مردم گوگوش عزیز "کویر" را اجرا کرد .

 

 

یک پوستر زیبا که روی آن عکسی از گوگوش به زیبایی نقاشی شده بود توسط یکی از دوستداران  حمل می شد و گوگوش که از دیدن جمعیت و استقبال  مردم به وجد آمده بود با دیدن آن گفت : "light Please" و  سپس افزود " چه نقاشی خوشگلی" مردم فریاد زدند : " We love you Googoosh" و گوگوش گفت : " من هم دوستون دارم " و بعد از آن مردم برای استراحت سالن را ترک کردند.

 پس از استراحت  مهرداد  برنامه را با اجرای 2 ترانه ادامه داد و سپس گوگوش نیز وارد شد و مهرداد با دیدن گوگوش گفت : " این هم عشقتون " و به اجرای "نسل ما" به صورت دو صدایی پرداختند. مهرداد پس از "نسل ما "  بار دیگر رفت و جای خود را برای ادامه ی برنامه به گوگوش داد . گوگوش در این قسمت از برنامه با اجرای " من و  گنجشک های خونه " با تشویق بی امان مردم مواجه شد و گفت :  "یکی از ترانه های جدیدم را اجرا می کنم برای آزادی زن" و گوگوش عزیز به اجرای "آی مردم مردم" پرداخت .

گوگوش  " آی مردم مردم " را به قدری زیبا اجرا کرد که جمعیت به هیجان آمد .  در هنگام اجرای این آهنگ گوگوش دستانش را بر روی صورت گرفته بود و گریه می کرد . با اتمام "آی مردم مردم " ناگهان  گوگوش آهنگ شاد "من آمده ام" را با رقص زیبایی اجرا کرد و سالن به وجد آمد . جمعیت که تا دقایقی پیش هنگام  "آی مردم مردم" احساساتی شده بود با" من آمده ام " شادمانه می خواند و می رقصید.  گوگوش  پس از این 2 اجرای بی نظیر (یکی شاد و یکی غمگین ) گقت : " چه توقعی از آدم دارند " . در میان تشویق شدید مردم  گوگوش  رفت و جای خود را برای ادامه ی برنامه به مهرداد داد.

 

مهرداد با  "ماهک" بار دیگر برنامه ی خود را از سر گرفت و جمعیت هم صدا با او به خواندن این آهنگ پرداخت. پس از آن "شطرنج " و پس از تشویق مردم مهرداد عزیز از سایت تاجیکستان و همچنین گوگوش.تی وی تشکر کرد و درخواست کرد بر روی یکی از همکاران سایتگوگوش.تی وی که در سالن حضور داشت نور بیندازند و  گفت این سایت را دو جواهر در ایران اداره می کنند و  ترانه ی " مریم " را به زیبایی هر چه بیشتر اجرا کرد.  در هنگام خواندن این ترانه جمعیت با او دم گرفت. پس از اجرای " مریم" مهرداد فریاد زد "گوگوش" ....

 گوگوش عزیز به صحنه آمد و "همسفر" را اجرا کرد و پس از آن "غریب آشنا " ، " "کوه" و آخر کوه را به " بمون تا بمونم" وصل کرد . در اینجا گوگوش  یک لطیفه تعریف کرد و به اجرای "سکینه" پرداخت و مثل کنسرت های قبل سالن را دقایق طولانی به تشویق واداشت و "یاشاسین آذر بایجان " . آهنگ "پیشکش" با آن رقص زیبا و به وجد آمدن جمعیت. گوگوش در پایان آهنگ "پیشکش" از  برنامه گزار کنسرت و سایت گوگوش.تی وی و تاجیکستان تشکر کرد و گفت "  از سایت گوگوش.تی وی که عزیزان من هستند خیلی ممنون ، خیلی به من لطف دارند " و به همراهی مهرداد به معرفی ارکستر پرداختند. ترانه ی "شناسنامه ی من " به صورت دو صدایی  اجرا شد و به دلیل اینکه برنامه باید راس ساعت 12 به پایان می رسید "ای ایران " اجرا نشد. گوگوش برای مردم دست تکان داد و گفت "شب خوش" و سالن را ترک کرد و مهرداد گفت : "بیرون بارون میاد آروم رانندگی کنید." و او نیز سالن را ترک کرد. برنامه در این لحظه به پایان رسید و یک شب خاطره انگیز به یادها سپرده شد.

 

گزارش مستقیم : عسل و فرزانه

گزارش نهایی :   علی اناری - آزاده

عکس ها  : علی اناری - آزاده - نیما - الهام - هلیا - رویا - ابی باقری - امیر عباس - Dale wilson

کلیپ هایی از کنسرت : علی اناری - هلیا - رویا - ابی باقری - Dale wilson

صدای کنسرت : علیرضا

 

لینک سایت های دیگر که در مورد کنسرت تورنتو مطلب نوشته اند:

http://googoosh.com/googooshnews.htm

http://www.bbc.co.uk/persian/arts/story/2006/06/060615_7thday-me-googosh.shtml

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
روح الله چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 05:36 http://googoosh1988.mihanblog.com/

سلام دوستان من هم مثل خیلی ها عاشق آهنگ ها.ترانه ها .ویا عکس ها گوگوش هستم و برای این منظور یه وبلاگ درست کردم می خواستم اگر موافق باشیئد وبلاگ من رو تو پیوند ها تون قرار بدهید آدرس وبلاگ من هم http://googoosh1988.mihanblog.com/ (در ضمن وبلاگ قشنگی دارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد