GOOGOOSH PIC
GOOGOOSH PIC

GOOGOOSH PIC

درخشش گوگوش در جشنواره میدم کن

 

 

 

 گرد آوری و عکسها : شهرام عزیز

پاییز 1970 ، به دنبال قرار داد بین گوگوش و شرکت " بارکلی رکوردز" گوگوش به مدت چندین ماه در پاریس اقامت داشت وگوگوش در استودیو به تمرین و ضبط دو ترانه فرانسوی پرداخت که این آهنگها توسط کمپانی بارکلی به بازار فرانسه ارایه می شد. پوستر های بزرگ گوگوش تهیه شده بود و در پاریس به چشم می خورد و تمامی مجلات و روزنامه های فرانسوی درباره گوگوش مطلب و خبر نوشتند.

پشت و روی جلد Retour De La Ville  ، این آهنگ مدتی بعد همراه با خواننده ی دیگری به نام Arno  از طرف بارکلی منتشر شد.

 

در همین حال محمود قربانی و  مدیر برنامه های گوگوش تصمیم گرفتند که به کمک یکدیگر برای تبلیغات صفحه گوگوش یک شوی بزرگ از او در برج ایفل ترتیب دهند .در این شو که " شبهای ایران "  نام گرفت ، از میهمانان با خاویار اعلای ایران پذ یرایی شد  که از نظر تبلیغاتی برای شرکت در جشنواره میدم کن بسیار مهم بود. یک ماه تمام برای گوگوش برنامه ویژه گذاشته شد . در یکی از شبها "ادی بارکلی" مدیر کمپانی ، به به دیدن نمایش شوی گوگوش آمد و با اصرار محمود قربانی و مدیر برنامه گوگوش ،  پذیرفت که گوگوش در جشنواره  شرکت کند.

همه به موفقیت گوگوش ایمان داشتند

 

در این جشنواره خوانندگان بزرگ دنیا چون التون جان از اروپا  و تینا ترنر از امریکا شرکت داشتند. جشنواره سه شب ادامه داشت. گوگوش در شب هجدهم ژانویه1971  برنامه داشت. کمپانی بارکلی به عنوان تبلیغ برای صفحه گوگوش یک ماشین بزرگی که در آن در همان لحظه صفحه را پر می کرد و به مردم می داد در جلوی در گذاشته بود.

در همین حال برای گوگوش کنفرانس مطبوعاتی در چندین هتل ترتیب داده شده بود و یک اتومبیل آنتیک قدیمی برای او در نظر گرفته بودند که گوگوش با این اتومبیل در سطح شهر رفت و آمد می کرد. همین مسئله نظر مردم را به خود جلب می کرد و باعث می شد که مردم به سمت او بیایند و از او امضا بگیرند که البته این صحنه ها از دید خبرنگاران هم پنهان نبود.

گوگوش و مطبوعات ، مطلبی از  " Record & Tape Retailer " ، چاپ انگلستان ، که بعد ها " Music Week " نام گرفت

 

شب برنامه گوگوش مثل همیشه خوش درخشید . مهارت گوگوش در اجرای ترانه های خارجی تشویق 3000 نفر جمعیت سالن را برانگیخت به طوری که ماشین داوری که در آن هیچ گونه غل و غشی نبود او را خواننده اول جشنواره شناخت و اداره کنندگان و داوران جشنواره با توجه به داوری ماشین او را برنده اول معرفی کردند و یک " صفحه طلایی" به عنوان جایزه به او دادند که این روزها در کنار جوایز دریافتی کمپانی پخش صفخه "بارکلی" در پاریس - معرف گوگوش در دنیای خارج- می درخشد.

گوگوش برنده ی صفحه طلایی جشنواره ی میدم کن شد

 

فردای آن شب "ادی بارکلی" به افتخار گوگوش 600 نفر از برگزیدگان جشنواره کن را به " ویسکی گوگوی" کن دعوت کرد و در این شب گوگوش با همراهی ارکستر اختصاصی از پاریس برنامه زیبایی را اجرا کرد و علاوه بر ترانه های فرانسوی اش چندین ترانه به زبان انگلیسی  هم اجرا کرد.

همه جا صحبت از گوگوش بود

یک شب خاطره انگیز

 

تابستان 1356 -  تهران ... زعفرانیه

 

عکسها و شرح واقعه : زری

آن شب جشن عروسی مهوش ص.  و  محمدرضا  جابر ا.  بود. قرار بود گوگوش عزیز در این جشن شرکت داشته باشد و به اجرای برنامه بپردازد. من و مژده راسخ منتظر ورود گوگوش بودیم و طبق معمول پر از هیجان . گوگوش عزیز ساعت 10 شب وارد شد و پس از دقایقی به   اجرای برنامه پرداخت. برنامه تا ساعت 11.5 ادامه یافت و پس از این که گوگوش عزیز چندعکس با عروس و داماد انداخت مجلس را ترک کرد زیرا باید در کاباره به اجرای برنامه می پرداخت.

من و مژده  مثل همیشه غمگین از رفتن گوگوش و شاد از دیدار دوباره ی او بودیم. هیچ کدام از ما هرگز تصور نمی کردیم که پدر عروس آینده ی گوگوش ، نوه ی عمه ی این عروس زیبا باشد.

 

گوگوش عزیز ممنون به خاطر همه ی خاطرات خوب.

زری